... / ... / ... / ... / 2016-12 / Haagse Hoed aan de aftrap

Haagse Hoed aan de aftrap

De Daniel den Hoed Stichting roept inwoners en bedrijven uit de Hofstad op in actie te komen voor de campagne 'Samen maken we kanker kansloos'. De stichting lanceerde daarvoor de Haagse Hoed.

Acties
Een op de drie mensen krijgt kanker. Jaarlijks overlijden meer dan 43.000 mensen aan de ziekte. In de campagne van de Daniel den Hoed Stichting bedenken burgers en bedrijven ludieke acties, waarmee geld wordt ingezameld voor baanbrekend onderzoek naar kanker. De bekende rode Hoed wordt in het Haagse omgeturnd tot een groengeel exemplaar.

Groengele hoed DDHStadion
In december is de Haagse Hoed gelanceerd, tijdens de voetbalwedstrijd ADO Den Haag - Sparta. Rondom dat duel was de Haagse Hoed op vele plaatsen in het stadion zichtbaar. Ook zijn filmpjes gemaakt van de ambassadeurs van de Haagse Hoed, onder wie drummer Cesar Zuiderwijk van de Golden Earring en ADO Den Haag-voetballer Tom Beugelsdijk.

Ondernemers
Het Haagse bedrijf Unicomm, dat in de maand februari 2017 een fundraisingactie start voor de Haagse Hoed, kreeg als eerste de Ondernemershoed. Het is de bedoeling dat de Ondernemershoed het hele jaar door wordt 'gedragen' door Haagse ondernemers.

Lees meer in het persbericht.

gepubliceerd: 15 december 2016.

Deel deze pagina: